18. april 2009

Nytt forsøk

Siden BUF har møte med temaet i området rundt kjærlighet og "vinne sin ektefelle..." i kveld, tenkte jeg at jeg kunne fortsette litt der jeg slapp på torsdag. Jeg har fått tilbakemeldinger om at den nerdete "sjekkemåten" som blei presentert da antakeligvis ikke ville virke i praksis. Mi erfaring på det området her er rundt regna lik 0, så jeg vil gjerne høre mer av hva dere har å si. Mens jeg satt og "surfa" på nettet en dag kom jeg over ett kristent ungdomsnettsted (Smootown; hadde forsåvidt hørt om det før). Sida jeg havna på var ei forumside, og for moroskyld tenkte jeg at jeg kunne se hvilke andre ting som blei diskutert på det forumet. Da kom jeg over en litt morsom diskusjon om kristne sjekketriks. Her er noen av dem:

  • Skriften sier at man skal gi den tørste drikke, og den sultne å spise. Blir du med ut på middag?
  • Så fin Bibel du har.
  • Unnskyld meg, jeg tror du har et ribben som er mitt!
  • Er det å betrakte som synd at du har stjålet hjerte mitt?
  • Det sies at at Gud skapte verden på seks dager og hvilte på den sjuende, men jeg tror han brukte tiden til å skape deg.
  • Jesus sa vi skulle elske vår neste. Det betyr at jeg elsker deg.
  • Gud gjorde en god jobb da han skapte deg.
  • Kan jeg få lese et bibelvers for deg? Høysangen 1:2 - Å, om han vil kysse meg med kyss av sin munn!

Trur dere de her vil fungere?

Apropo temaet kjærlighet så var jeg på kino og så filmen Slumdog Millionaire i går (veldig bra; anbefales på det sterkeste). Der blei det sagt noe fint: "- Røm med meg. - Å leve av hva? - Kjærlighet." (fritt oversatt etter hukommelsen; mener det hørtes noe bedre ut på filmen) Så enkelt kan det sies, men allikevel er det så vanskelig. Merkelig det der.

Dager igjen til første eksamen: 27
Dager igjen til siste eksamen: 49

Dagens bibelvers:

"Men nå blir de stående disse tre: tro, håp og kjærlighet. Men størst blant dem er kjærligheten." 1. Kor 13,13

7 kommentarer:

Pocahontas sa...

Du får teste det ut og se. Men for at resultatene skal ha noen form for troverdighet, må det være gjort mange nok tester altså!!

Jacob sa...

Her er en bra en:

Hvor vakker du er, min elskede! Ditt hår er lik en flokk av geiter som bølger ned fra Gileads fjell. Dine tenner er som nyklipte sauer når de kommer opp fra vaskedammen.

Høysangen såklart :)

Anne Gørill sa...

haha! morsomme sjekketriks. eg trur kanskje viss du prøve, så bi du å få mange jeinte til å flire væffal. å d e jo en go start!;) men om dæm vil funke som et sjekketriks i seg sjøl, d tvile eg på..

Kristoffer Stige sa...

Mari: Veit ikke om jeg tør å teste det ut. Er litt for pysete og beskjeden skjønner du. :)

Jacob: Høysangen er ei god bok til det formålet her ja. :D

Anne Gørill: Får se, får se... Jeg bør vel tørre å prøve en gang. Men jeg er også litt usikker på om de vil fungere. Er litt tvilende til sjekketriks i utgangspunktet. Kan kanskje brukes får å få igang en samtale, men trur ikke de har noen hensikt i seg sjøl.

Ruth sa...

hehe, kjempe artie skjekketriks ha!
æ har et te, som en gutt sa te venninne mi... men den e muligens litt på kanten, sjøl om den kan sies å vær kristen, så veit ikke helt om æ tør å skriv d her.. :p

Maria og Erlend sa...

Du e veldig opptatt av dating du, Kristoffer..
Bara ikkje følg vår gode venn, i den fine filmen me såg igår, sin måte!
:)

Kristoffer Stige sa...

Ruth: De var morsomme ja. Det er lov å komme med det meste (så lenge det ikke er altfor på kanten). :)

Maria: "For det hjertet flyter over av, det taler munnen" Matt 12,34b. :D
Er egentlig ikke så veldig opptatt av det (men håper jo såklart å få gjort det en gang), men det passa så godt å publisere de to innlegga her når det var temauke om kjærlighet i Betania.
Så vi film i går? Det må jeg ha fortrengt. :D