6. april 2009

Se på Jesus!

Jeg var leder på 4.-6. klasse leir den helga her. Der var det en god og vilter gjeng (+-35). Og jeg kan vel konkludere på samme måte som jeg vanligvis konkluderer på etter en leir: Leir er fantastisk morsomt og viktig! Tenk for en mulighet det er til å fortelle den oppvoksende generasjon om det Jesus gjorde for oss. Leirsangen den helga her var "Se på Jesus":

Ref:
Se på Jesus!
Som døde på korset og stod opp igjen.
Frelser, hyrde, men og din usynlige, trofaste venn.
Når Han passer på deg så vet du for visst,
at Han tar deg med hjem til himlen til sist.

Modige Peter fikk plutselig se,
Han sank gjennom vannet og bølgene ned.

For røver'n på korset var livet forbi.
Helt misbrukt og bortkasta kan man vel si.

Maria stod gråtende, ensom igjen,
for hun hadde mista sin kjæreste venn.

Om jeg er lei eller hoppende glad,
så kjenner jeg en jeg kan komme til da.

SE PÅ JESUS!
Som døde på korset og stod opp igjen.
Frelser, hyrde, men og MIN usynlige, trofaste venn.
Når Han passer på MEG så vet jeg for visst,
at Han tar MEG med hjem til himlen til sist.

Prøvde meg på et lite lydopptak, så refrenget kan høres i "videoen" under.



Fantastisk!

Dagens bibelvers:

"...med blikket festet på Jesus, han som er troens opphavsmann og fullender." Hebr 12,2a

2 kommentarer:

Jacob sa...

haha, der har buf noe å lære med tanke på volum og innsats :p

Kristoffer Stige sa...

Helt klart. Syng så høyt du kan med den stemmen du har. Da blir det bra (nesten) uansett.

Men 35 barnestemmer (pluss noen ledere) leda av Ole Os på gitar blir bare fantastisk. I alle fall på en sånn sang!