6. november 2008

Stressa?!

Det er under en måned igjen til første eksamen, og jeg begynner å bli "stressa"; ikke fordi det snart er eksamen, men fordi jeg ikke er nok stressa over at det snart er eksamen. Forstå det den som kan!

Den manglende stressfaktoren fører til at jeg bruker tida mi ganske lite effektivt (på en måte ganske avslappende, men også stressende). Jeg får selvfølgelig gjort mer enn nok skolearbeid (det er bare jeg sjølv som ikke har innsett det), men jeg gjør så mye annet "tull" innimellom skolearbeidet. Jeg tror derfor at jeg må ha pådratt meg et eller annet særdeles smittsomt syndrom som det virker som om de fleste studenter har. Jeg veit ikke om det har fått navn enda, men vi kan kalle det for UROK-syndromet (URolighet Og Konsentrasjonsmangel) (andre navn mottas gjerne!). Kjenner jeg meg sjølv rett vil imidlertid den siste delen av syndromet  gå over etterhvert slik at jeg får gjort mer enn nok før eksamen. Den første delen har jeg nok imidleritid hatt hele livet, og merkes ved ei merkelig kribling i beina og fingrene når jeg sitter for lenge i ro (faktisk noe som ligner litt på et ekte syndrom; beskrivi her).

Den uvettige tida har i dag gått med til å leke med internettkart. En av de mange kartsidene har nemlig fått detaljert 3D-kart over Oslo pluss mindre detaljert over resten av Norge. Så jeg blei sittende en drøy time å sjekke mulige sykkelruter og fjellturer, sjekke hvor forslaget til ny vei mellom Ålesund-Molde-Trondheim skal gå, og utforsking av ukjente veier i Trondheimsområdet. Sida finner du her (trykk 3D oppe i høyre hjørne).

Dager igjen til første eksamen: 27
Dager igjen til siste eksamen: 43

Dagens bibelvers:

"Bedre er lite med Herrens frykt enn en stor skatt med uro." Ordsp 15,16

1 kommentar:

Anne Gørill sa...

Så søte bilda!:) tihi

Åsså må du huske å endre til at du har bidd 20 år i profiln din!;p

Vælkommen opp på 20-talle!;)