16. november 2008

Barnepass

Etter møtet i dag skulle barnefamiliene i Betania ha ei lita samling om hvordan det er å være barnefamilie i Betania (eller noe liknende). Og for at foreldra skulle få litt fred til å snakke måtte ungene aktiviseres på annet hold. Jeg var egentlig ikke spurt, men så syntes jeg litt synd på Ingrid (S) og Hanne som ellers ville blitt nesten aleine om å passe på en fin liten gjeng av litt viltre unger. Derfor lurte jeg med meg Anders og så steppa vi inn (Anders var ikke lite skeptisk). Og det gikk egentlig ganske bra selvom det skal sies at jeg sjeldent har opplevd unger som har hatt mer behov for å springe rundt og hyle og skrike (og det sier litt, for jeg har vært med på et ganske stort antall leirer de siste åra). Men det va no fole arti!

Dager igjen til første eksamen: 17
Dager igjen til siste eksamen: 33

Dagens bibelvers:

"Og han sa til dem: Den som tar imot dette lille barnet for mitt navns skyld, tar imot meg. Og den som tar imot meg, tar imot ham som har sendt meg. For den som er den minste iblant dere alle, han er stor!" Luk 9,48

8 kommentarer:

Ingrids sa...

Haha, ja det va jammen ein energifull gjeng me hadde me oss! I reiste no rundt i fjor eg også og ikkje om eg møtte på ein slik gjeng verken på sunnmøre eller i romsdalen.. Men det va no litt kjekt også :)
Supert at du å Anders vart med altså! I å Hanne ha neppe klart oss lenge uten..

Kristoffer Stige sa...

Det var bare hyggelig. Alltid morsomt å passe på / leke med unger. :D

Hanne sa...

Ja, vi satte pris på at dere ble med og hjalp oss ja! :D
Men det var jammen gøy også da - selv om det var mye energi i rommet - og litt utenfor rommet også... ;)

Kristoffer Stige sa...

Ingrid: Ungene i Møre og Romsdal er nok mer veloppdragen enn trønderne. :P

Hanne: Energi var det nok av ja, men jeg tror det var bra at noe av energien kom ut av rommet. For det største problemet var jo egentlig at vi hadde litt for mange unger på en liten for ugunstig plass.

Jacob sa...

hvor mange barn per kvadratmeter er det ideelle?

Kristoffer Stige sa...

Det er veldig avhengig av typen kvadratmeter. På en kvadratmeter møtesal med stoler som helst bør få stå i ro er det for eksempel plass til få barn, mens det på en kvadratmeter gymsal kan være flere.

Vegar sa...

Heime hadde me 8 ungar og 11 vaksne på 25 kvm ei jul. Det vart litt kaos i pakkeopninga...

Kristoffer Stige sa...

Det skjønner jeg godt!