29. november 2008

Når en pepperkakebaker...

...baker IKEA-pepperkaker, da blir de faktisk ganske bra, men langt ifra så bra som de hadde blitt hvis man lagde deigen sjølv. Som dere kanskje har forstått så har jeg altså bakt pepperkaker i dag. På julemessa i Betania for et par uker siden vant jeg nemlig en boks med IKEA-pepperkakedeig og den måtte jo nesten brukes. Resultatet blei omtrent 100 fine (og stygge), mer eller mindre runde, lyse- og mørkebrune pepperkaker som smakte helt greit. I tillegg til pepperkakene har jeg bakt 4 brød og lest (bladd gjennom) 4 kapitler i fluidmekanikkboka. Altså ikke veldig mye eksamensforbereding på meg i dag. Men det er ikke noe problem (?). Mitt største problem akkurat nå er hvordan jeg skal bli kvitt 100 pepperkaker uten å bli lei pepperkaker før jul. Noen som har noen gode ideer?

Dager igjen til første eksamen: 4
Dager igjen til siste eksamen: 20

Dagens bibelvers:

"Jesus sa til dem: Jeg er livets brød. Den som kommer til meg, skal ikke hungre. Og den som tror på meg, skal aldri noen gang tørste." Joh 6,35

6 kommentarer:

Sigrid Marie sa...

Rekker vi bibelgruppe nede hos deg før vi tar ferie??

Det er jo evt. en god anledning.

Kristoffer Stige sa...

Det tror jeg ikke vi gjør hvis vi ikke skal begynne å rote altfor mye med opplegget. Så jeg trenger ei annen anledning.

Therese sa...

ta de med på adventsfest?
eller mal de i forskjellige farger og lim de på en papp-plate, og vips: et kunstverk.
Eller still deg i byen med nisseskjegg og nisselue, og del ut pepperkaker til alle snille barn som går forbi.
Eller finn noen vinger og en glorie og still deg i byen og del ut til alle som går forbi..

Anonym sa...

Du kan fryse dem ned, så har du pepprkaker til langt ut i 2009

Kristoffer Stige sa...

Therese: Adventsfesten er nok et godt forslag. De andre er jeg litt mer skeptisk til.

Anne Gro (Mamma antar jeg): Ikke et dumt forslag. Og gratulerer med å ha klart å legge inn en kommentar på bloggen min!

Anonym sa...

Eg kan godt hjelpe deg å bli kvitt dem hvis det va d om å gjøre...