19. november 2008

Gratulerer Molde

Jeg har fått et par antydninger om at jeg må komme med en oppsummering på fotballsesongen, og i den anledning må jeg komme med en litt bitter gratulasjon. Gratulerer med opprykket til 2. divisjon Molde 2. Grunnen til at gratulasjonen er bitter er at opprykket gikk på bekostning av Aafk 2. Molde 2 slo Aafk 2 3-0 sammenlagt over to kvalikkamper. Jeg får unnskylde meg med at Aalesund stilte med mange juniorspillere, mens Molde hadde flere A-lagsspillere. Men jeg overlever, selvom det hadde vært morsomt med opprykk. Da hadde de nemlig møtt Nardo, Strindheim, Byåsen og RBK 2. Da kunne jeg sett masse 2.divisjonsfotball neste år. Men vi får ta det om to år.

Så over til årets tippeligasesong. Jeg gidder ikke si mye, og tar bare en sammenlikning mellom tabellen sånn som jeg tippa den (se gamlebloggen min 4. april) og den faktiske sluttabellen:


Plassering
Tippa tabell
Sluttabell

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.

Viking
Brann
Rosenborg
Lillestrøm
Stabæk
Vålrenga
Tromsø
Fredrikstad
Aalesund
Lyn
Bodø-Glimt
Strømsgodset
Molde
HamKam

Stabæk
Fredrikstad
Tromsø
Bodø/Glimt
Rosenborg
Viking
Lyn
Brann
Molde
Vålerenga
Strømsgodset
Lillestrøm
Aalesund
HamKam

 

Tippinga var altså relativt dårlig, men så har det også vært en ganske merkelig sesong. Men vi får lokaloppgjør i Møre og Romsdal også neste år, og det er jo det viktigste!

Dager igjen til første eksamen: 14
Dager igjen til siste eksamen: 30

Dagens bibelvers:

"..., men seieren hører Herren til." Ord 21,31b

Ingen kommentarer: