21. november 2008

"Hvorfor være stor...

...når man er lykkelig som liten?" synges det i en barnesang. Det sammen med "ordtaket": "Man blir ikke voksen før man har lært å være barn" er noe som er veldig viktig å huske på. Derfor tok jeg meg en tur ut i snøen etter en lang og slitsom skoledag (8-10 (siste forelesning før jul!)). Og her er resultatet:

Dager igjen til første eksamen: 12
Dager igjen til siste eksamen: 28

Dagens bibelvers:

"Sannelig sier jeg dere: Den som ikke tar imot Guds rike som et lite barn, skal slett ikke komme inn i det!" Luk 18,17

7 kommentarer:

Therese sa...

Ååå... så gøy :D

Ingrid Aukan sa...

hihi. snømannbygging er gøy. :D

Sigrid Marie sa...

Også holde hender da! Er du litt romlemantisk av deg om dagen, Kristoffer??

Kristoffer Stige sa...

Therese og Ingrid: Ja, det var morsomt. :D God oppladning til den eksamenslesinga jeg har drivi med resten av dagen.

Sigrid Marie: Det var bare det at den første jeg laga så så ensom ut. Og da måtte jeg jo lage en til. Og da var det naturlig at det måtte være en gutte- og en jentesnømann. Og da er det jo igjen naturlig at de må holde hverandre i henda. Det er jo til og med bibelsk: "...til mann og kvinne skapte han dem." Så får du og alle andre tolke det sånn som dere vil! :)

Sigrid Marie sa...

Spesielt siden det ble en babysnømann av det også.... Hihi! Holder meg til lykter jeg...

Jacob sa...

konge!

Kristoffer Stige sa...

Desverre raste "snøfamilien" sammen under den milde perioden på lørdagen! Det var hyggelig så lenge de stod der, og de vil bli djupt savna. Minneord: "Av snø er du kommet, til vann skal du bli!"