26. september 2008

Uønska

For noen dager siden fikk jeg ei tekstmelding hjemmefra. Der stod det at jeg hadde fått brev fra Forsvaret. Etter et raskt svar om at jeg godkjente at det blei åpna selvom det stod på brevet at det var konfidensiell informasjon, fikk jeg telefon. Pappa ringte å kunne fortelle meg at forsvaret hadde nedjustert min helseprofil og at jeg derfor var uønska. Da blir man både litt trist og litt glad. Trist fordi den norske stat sier at de ikke trenger meg, men allikvel glad fordi jeg slipper å søke om utsettelse år etter år sånn som mange andre. Men det som er rart er hvordan Forsvaret klarer å nedjustere helseprofilen min basert på sesjonen som var for snart tre år sida (tror jeg). Etter den tid har jeg nemlig bare blitt i bedre og bedre form, og den astmaen som jeg har har blitt litt bedre. Så med mindre Forsvaret har noe etteretningsinformasjon som jeg ikke har tilgang til, tror jeg at det var den enkleste unnskyldninga de fant på for å få meg ut av listene sine.

Dagens bibelvers:

"Se, jeg gir dem helse og legedom, og helbreder dem, og jeg vil la dem se en overflod av fred og trygghet." Jer 33,6

2 kommentarer:

Sigrid Marie sa...

Men du trenger jo ikke inn! Du er jo god på sånn husmorting fra før :D Dessuten liker vi at du er her hos oss!

Kristoffer Stige sa...

Tusen takk for det