29. september 2008

Hva har skjedd med fluidforeleseren min?

I dag fikk jeg nærmest sjokk da fluidforeleseren kom inn i auditoriet. Buksa hans var nemlig gråsvart og ikke brunbeige (eller den fine norske forma besj). Hva var det som hadde skjedd? De villeste teorier begynte å spinne rundt i hodene på oss stakkars studenter. Hadde fluidforelesern vår blitt bortført og klona med en liten feil (resten av klærne var nemlig akkurat sånn som de har vært hele semesteret). Eller var det hele et psykisk eksperiment på trøtte elever i et auditoriet med oksygennivå på grensa mot det uforsvarlige. Etterhvert som vi kom utover i timen måtte jeg imidlertid forkaste den første teorien. Det måtte være riktig foreleser som stod foran oss. Ingen andre kan stå å forklare at ei utrolig "stygg" og komplisert likning egentlig er ganske enkel (hvertfall ikke med så god innlevelse), og absolutt ingen andre kan stå å snakke om et lite og ufarlig strømningsbilde og plutselig si at det her ligner egentlig ganske mye på et svart hull (det er obligatorisk med minst en referanse til svarte hull i hver forelesning). Jeg blei derfor sittende igjen ganske forvirra og måtte ta en joggetur i finværet (fantastisk med litt skikkelig vestlandsvær igjen) for å klarne hodet litt. Så får jeg bare vente i spenning å se hva slags bukse han dukker opp i neste gang. Kanskje han bare akkurat er ferdig med månedssyklusen på bukseskift?

Dagens bibelvers:

"Og Gud Herren gjorde klær av skinn til Adam og hans hustru, og kledde dem." 1. Mos 3,21

2 kommentarer:

Sigrid Marie sa...

Ikke aner jeg hvem han er, og fluid intresserer meg på et veldig lavt nivå. Likevel ler jeg... Og svarte hull ER viktig. Spesielt om man strikker svarte ting. Da er ikke hull bra...

Pocahontas sa...

Herlig herlig!! Godt avbrekk fra bråkete elever!! Moro moro!!