20. september 2008

Ett år med bloggskriving

På dagen i dag for ett år sida starta mi bloggkarriere. Nå har det gått ett år og det er tid for å tenke gjennom hva som har skjedd og hvor veien skal gå videre. Først ei lita rekapitulering. Bloggen min starta som et enkelt HTML prosjekt i IT-grunnkurs og har hatt sine opp- oig nedturer. I starten var det ikke mye å skryte av. Innlegga var ikke så gode, layouten på sida var dårlig (orginal-layouten har desverre blitt borte). Etterhvert gikk jeg over til det som skulle bli utseende fram til jeg gikk over til blogger.com sine sider den 1. juli i år. Innlegga har bedra seg noe etter de spede forsøka i starten, men den virkelig store endringa innleggsmessig kom 21. februar da jeg begynte å inkludere et bibelvers som skulle passe sånn noenlunde med tematikk eller ordvalg i bloggen. Mer er det vel egentlig ikke å si annet enn at jeg er imponert over at jeg har klart å holde det gående så lenge til tross for lite optimisme i første innlegg (se bloggarkiv).

Her er ei kort oppsummering av innholdet i bloggen det første året. Det vil si jeg har plukka ut de 2000 mest brukte orda og sortert dem slik at de mest brukte er størst. Trykk på bildet for å få opp en versjon der det kan zoomes ubegrensa langt innover (må bruke zoome-funksjonen i nettleseren). Vanlige ord som og, ikke, er og noen flere er fjerna.




Dagens bibelvers:
"Hele jorden hadde ett språk og samme ord."1.Mos 11,1

3 kommentarer:

Erlend sa...

Gratulerer! Det har vært moro å lese bloggen også. Stå på og sats på enda et år!

Jacob sa...

skjønte ikke helt den zoome-greien? klart ikke å zoome

ellers må jeg samstemme med erlend i at det er moro å lese bloggen din!

Kristoffer Stige sa...

Du trykker på bilde og får opp ei ny side. På den sida kan du zoome inn på bilde ved å bruke nettleserns zoome-funksjon. Snarveien for det er i de fleste nettlesere å holde inne ctrl mens du bruker scrollehjulet på musa.