28. september 2008

Pølsegrateng

Etter et fint søndagsformiddagsmøte i Betania var jeg skikkelig gira på litt fotballspilling, men det blei ikke noe av. Og det var en stor skuffelse for jeg hadde brukt hele uka på å forberede meg, det vil si fotballskoa mine hadde brukt hele uka på å forberede seg. Etter sist søndag var nemlig stortærne (er det riktig flertallsform av stortå?) mine ganske blå (og det er de forsåvidt fortsatt), noe som er merkelig siden skoa var akkurat store nok for tre år sida, og jeg er ganske sikker på at beina ikke har blitt større siden da. I løpet av uka har skoa derfor stått til utviding. Jeg gjorde dem gjennomvåte og fylte dem stappfulle med avispapir så nå er det ihvertfall et håp om at jeg kan slippe å kjøpe nye.

Men når det var mangel på villige fotballspillere blei det isteden mulighet for å lage en bedre middag. Jeg har lenge (hvertfall ei uke) hatt planer om å lage pølsegrateng, men aldri tatt meg tid. Men i dag tok jeg muligheten. Og det blei kjempegodt. Gratengen bestod av hvitsaus (mjøl, smør og melk), makaroni, pølse, brokkoli, blomkål, gulrøtter og ost (sånn omtrent). Og det beste av alt er at forma mi var så stor at jeg måtte lage så mye at jeg har nok til to middager til. Så jeg går ei god uke i møte!

Og bedre skal den bli etter at Aalesund slår Rosenborg i kveld! Bare så det er sagt.

Dagens bibelvers:

"Arbeid ikke for den mat som forgår, men for den mat som varer ved til evig liv, den som Menneskesønnen skal gi dere. For på ham har Faderen, Gud, satt sitt segl." Joh 6,27

Ingen kommentarer: