11. august 2008

Sportsgal?

I natt var andre natta på rad jeg stod opp i fire tida for å få med meg svømming i OL. Jeg kan vel ikke si at jeg syns svømming er blant de mest spennende idrettene, men når en nordmann har mulighet til medalje føler jeg nesten at jeg må stille opp foran TV-en. Og medalje blei det, men ikke av den valøren som vi hadde håpa på. Etter å ha vært suverent best i både forsøksheat og semifinale måtte Alexander Dale Oen ta til takke med en sølvmedalje. Men alt i alt må vi nesten være fornøyd med Norges første olympiske medalje i svømming noensinne.

Så var det dagens forslag til ny OL-øvelse. Kreativiteten min er ikke helt på topp for tida så dere får ta til takke med noe enkelt. Dagens svømmeøvelser er litt kjedelige å se på hvis man ikke har noen å heie på. Derfor tenkte jeg at man kunne ha laga en litt mer avansert svømmekonkurranse, nemlig x (der x er et tilfeldig tall mellom 100 og 1000 som helst bør gå opp i 50) meter fri/bryst/rygg/butterfly/hundesvømming mot/medstrømssvømming med hinder. Det går da ut på at man svømmer i et vanlig basseng der det er satt opp visse hinder som man må passere under, over og rundt. Samtidig skal det være motstrøm ene veien og medstrøm andre veien. Hvis noen er litt mer kreativ enn meg kunne sikkert denne idretten utvikles på enda flere måter. For de som ikke helt forstår kommer det her en liten illustrasjon.

Dagens bibelvers:

"Vet dere ikke at de som løper på idrettsbanen, de løper alle, men bare en får seiersprisen? Løp da slik at dere kan vinne den!" 1.Kor 9,24

2 kommentarer:

Sigrid Marie sa...

Jeg foretrakk å rangle. Mye bedre plan enn å stå opp!
Hindrene må i allefall tilpasses med-/motstrøm. Ikke alle hindre egner seg i begge deler.

Vegar sa...

Kva med svømmeskyting? Eller undervannsrally på trøbil?