16. august 2008

Back in town

Etter en lang og fin (og til tider slitsom) sommerferie er jeg nå på plass i Trondheim igjen. Jeg kom i går kveld sammens med mamma, pappa, kofferten min og to kjølebager fulle med syltetøy og saft. Og utrolig nok klarte jeg å få plass til alt i fryseren. Så der har jeg nå ca. 36 kartonger med hel eller rørt bær. Det skal selvfølgelig fylles på utover høsten.

Ellers vil jeg gratulere Olaf Tufte og Norge med OL-gull. Hipp, hipp hurra!

Dagens nye OL-øvelse er inspirert av den idretten som nesten alle førsteårsstudenter må igjennom. Det er en øvelse som krever styrke, utholdenhet, tankekraft og tålmodighet. Jeg snakker ikke om IKEA-shopping (selvom det krever de samme ferdighetene), men flytting. Øvelsen går ut på at hvert lag (bestående av 4 utøvere) skal flytte alle gjenstandene fra et hus til et annet. Hvert lag får tildelt et bestemt antall kasser, noen tau, en liten varebil og ellers nødvendig utstyr. I denne øvelsen gis det poeng for tid, god stuing og hvor lite skadd gjenstandene blir. For å gjøre denne øvelsen ekstra vanskelig må de selvfølgelig flytte ut av ei loftsleilghet som inneholder et flygel. Kanskje en litt vanskelig gjennomførbar øvelse, men den ville hvertfall ha gitt litt prestisje til alle de studentene som flytter inn og ut av hybler hvert eneste år.

Dagens bibelvers:

"Og Herren sa til Abram: Dra bort fra ditt land og fra din slekt og fra din fars hus til det landet som jeg vil vise deg!" 1.Mos 12,1

Ingen kommentarer: