8. august 2008

De olympiske bloggleker

I dag ble sommer OL i Beijing 2008 offisielt åpna. Det feira jeg med å ta meg en 10 mil lang sykkeltur sånn at jeg kunne slippe unna åpningssermonien (for hvis jeg hadde vært hjemme måtte jeg nesten sett i og med at jeg "må" se alt som har med sport å gjøre på TV). Under disse olympiske lekene skal jeg prøve å komme med mer eller mindre kreative forslag til nye olympiske grener. Dagens forslag er av de mindre kreative, men det er en idrett (et spill?) som jeg mener bør kunne spilles på et så høyt nivå. Alle skjønner jo at det må være Ligretto. Ligretto har etter min mening potensiale til å slå skikkelig an i OL. Spillet gir også muligheter til en egen gren i Paralympics, nemlig Ligretto for blinde. Bare tenk hvor morsomt det hadde vært!

Så noe som egentlig burde stått i forrige blogginnlegg. Jeg må gratulere bloggen min med 100 blogginnlegg (det her er nummer 101 (hvis jeg har telt riktig)). Så hipp, hipp hurra! Måtte du holde ut i lang, lang tid!

Dagens bibelvers:

"Han sa også en lignelse til dem: Kan vel en blind lede en blind? Vil de ikke begge falle i grøften?" Luk 6,39

6 kommentarer:

Erlend sa...

Hvis Ligretto var en OL-gren, ville du satsa seriøst for å kvalifisere deg?

Kristoffer Stige sa...

Ja, det er klart. Men det har blitt lite trening i sommer, så formen er langt fra på topp.

Sigrid Marie sa...

Jeg har ikke Ligrettokort, men jeg har fortsatt spisestue...

Når kommer du nordover igjen??

Eldar Nikolai sa...

Jeg hadde vært SÅ med på ligretto-OL!! Blir stas å starte på att!

Kristoffer Stige sa...

Jeg regner med at jeg kommer neste fredag eller lørdag.

Erlend sa...

Må desverre melde om en yrkesskade som kan skade ligrettoprestasjonene mine...har fått senebetennelse i høyre skulder av å stable malingsspann.