26. august 2008

Opptreninga er igang

I dag gjorde jeg noe som er veldig ulikt meg; jeg gikk på treningsstudio. Og det blir jeg nødt til å gjøre i ett år framover siden jeg kjøpte meg årskort (og det må jo brukes hvis sunnmøringen i meg ikke skal se på det som sløsing). Grunnen til at jeg gikk til det "drastiske" skrittet å begynne på treningsstudio er fordi jeg sykler ganske mye, og derfor har en liten fare for å bli skeivtrent hvis jeg ikke trener overkroppen litt også. Et annet delmål er Birkebeinern på ski til vintern der jeg har veldig lyst til å slå Martin (Gratulerer med dagen til Martin forresten; 27 år i dag). Så derfor satte jeg altså kursen mot trenignsstudio på Gløshaugen og endte til slutt på romaskina der jeg satt og rodde i omtrent en halvtime før jeg avslutta med litt rolig sykling. Rotrening var faktisk ikke så ille. Det er en fin måte å trene utholdenhet og styrke i overkroppen samtidig som man trener beina. Så det tror jeg nok jeg skal fortsette med. Men det som er helt sikkert er at ingen kommer til å se meg på styrkerommet, for det er den mest kjedelige treningsformen jeg veit om.

Dagens bibelvers:

"Han så at de slet hårdt med å ro, for de hadde vinden imot." Mark 6,48a

5 kommentarer:

Jacob sa...

hvorfor ikke finne deg en robåt og en liten dam, det er mye bedre trening enn en kjip etterligningsmaskin...

Kristoffer Stige sa...

Helt enig, men så er det mye dyrere å skaffe en robåt og en plass å oppbevare den. I tillegg så er det så mye kortere vei til treningsstudio på Gløshaugen enn til nærmeste dam.

Sigrid Marie sa...

Jeg melder Erlend frivillig til å være med på idrettsbygget!

Erlend sa...

Mulig jeg melder meg frivillig jeg også. Å ha blitt meldt frivillig to ganger er vel ikke så dårlig?

Ingrid Aukan sa...

hæh? styrke er jo det beste. å sitte på romaskina blir jo bare kjedelig i lengden. nei, gi meg blod, svette og tårer på styrkerommet.