18. august 2008

Jeg har blitt 2. klassing!

Hipp hurra! Endelig er skoleåret i gang igjen. Etter over 2 måneder uten forelesninger eller øvinger (ikke uten matte) kan jeg til slutt begynne å slappe av med noen koslige matte- og fysikkforelesninger (og det er ikke lenge til øvingene starter :) ). Det skal bli skikkelig godt å få begynne og gjøre et skikkelig arbeid igjen istedenfor å roe ned i en altfor varm sommerferie. Og som om ikke det her skulle være nok så har det begynt å regne også, og temperaturen er helt nede i 13 grader. Fantastisk, nå blir det faktisk mulig å sove om natta uten at jeg brenner meg på puta! Det har vært varmt så lenge at jeg nesten begynte å bli en liten tanke bekymra. 

Dagens OL-øvelse er en enkel kombinasjon av to kjente friidretts øvelser, nemlig 110 meter hekk og 3000 meter hinder. 3000 meter hinder inneholder altfor få hindringer. Men hvis vi kombinerer litt så får vi 3000 meter hekk. Det ville vært en skikkelig utholdenhets/styrke test.

Dagens bibelvers:

"Noen tid etter dette døde Josva, Nuns sønn, Herrens tjener. Han var ett hundre og ti år gammel." Jos 24,29

4 kommentarer:

Ingrid Aukan sa...

av og til funderer jeg på hva som egentlig beveger seg inne i hodet ditt, kristoffer. men jeg kan ikke gjøre det så lenge av gangen, det blir for slitsomt.

men, hvis du først henger på gløshaugen, kan du jo gi meg en omvisning. mellom 12.15 og 14.00 på onsdager dette semesteret blir jeg nemlig gløshaugen-student.

Erlend sa...

Jeg tror jeg kan tale for både meg og Kristoffer når jeg sier: Velkommen, der kommer du nok til å trives! :)

Sigrid Marie sa...

Men hva skal man egentlig med 3km hekk? Da må man jo ha ganske stor tomt og man vinner og vil ha den meg hjem.... (haha, tørr ja!)

Kristoffer Stige sa...

Du kan gjerne få ei omvisning Ingrid, men jeg kan ikke si at jeg kjenner hele Gløs-området.