12. desember 2011

En tid for alt...

Oppmerksomme lesere har kanskje lagt merke til at forrige innlegg var nummer 499 i rekka. Det vil si at det her er nummer 500 som er et forholdsvis høyt og rundt tall.

Vilje til å utføre ting er viktig, men når motivasjonen svikter er det fryktelig slitsomt å fortsette kun på vilje. For ei stund sida lovte jeg derfor meg sjøl at det måtte settes en stopp en plass, og 500 må være en respektabel plass å stoppe på (beklageligvis betyr det at adventsbibelquizen stopper halvveis i år). Den høsten her har på mange måter vært av de mest slitsomme jeg har vært gjennom, så jeg må gjøre noen prioriteringer og tenke litt gjennom en del ting.

Bloggen har betydd mye for meg. Det er godt å ha en plass og få ut en del av det jeg tenker på når jeg ikke alltid er like flink til å få det ut muntlig. Det er derfor litt vemodig at det her blir siste innlegg (hvertfall på fole lenge). Om fole lenge betyr et halvt eller ti år veit jeg ikke. Tida vil vise.

Ønsker dere alle Guds velsignelse!

Dagens bibelvers:
"Han har åpenbart for deg, menneske, hva som er godt. Og hva krever Herren av deg uten at du skal gjøre rett og gjerne vise kjærlighet og vandre ydmykt med din Gud?" Mi 6,8

"Så la oss derfor, da vi har en så stor sky av vitner omkring oss, legge av alt som tynger, og synden som henger så fast ved oss, og løpe med tålmodighet i den kamp vi har foran oss, med blikket festet på Jesus, han som er troens opphavsmann og fullender. For å oppnå den glede som ventet ham, led han tålmodig korset, uten å akte vanæren, og har nå satt seg på høyre side av Guds trone." Hebr 12,1-2

1 kommentar:

Ingrid Aukan sa...

Tøft valg, Kristoffer! Takk for all den flotte bloggingen du HAR gjort opp gjennom. :)