23. februar 2009

Sliten!

I går gikk jeg Marka Rundt. Det er et 40 km langt skirenn i Bymarka som fungerer som seedingsrenn til Birkebeineren. Det blei en lang og slitsom tur. Heldigvis hadde jeg kjempegode ski det meste av rennet (og det bør de også være når vi først glida skia, så la på isklister, universalklister, rødklister og rød voks). Vi havna ganske langt bak i startfeltet, og sleit derfor lenge med å måtte gå mellom spora for å passere folk. Men da vi nærma oss skihytta begynte det å åpne seg. Etter 24 km begynte jeg å merke at Martin glei fra meg på flatene, men jeg klarte å holde følge til det var 5 km igjen. Da var det nesten bare nedover igjen til mål og Martin (og ganske mange fler) glei fra meg (jeg kan vel skylde like mye på armene som på skia). Jeg klarte imidlertid å begrense tidstapet og kom i mål bare 50 sekund bak han. Slutttida mi blei 2.45.00. Det holdt til en 42. plass i mi årsklasse (av 59 startende), og en 279. plass totalt (av ca. 700). Ikke akkurat ei topplassering, men jeg er godt fornøyd!

Ellers blei dagen ganske slapp (merkelig :D). Men jeg oppdaga tilfeldigvis at NRK sendte et "salmeprogram" med elever fra Kongshaug Musikkgymnas. Det var bra og har du tid anbefales det å ta en titt. Du finner det her. Hvis jeg forstod riktig var det to program til som skulle sendes søndag om ei og to uke(r) kl. 17.30. Ellers har NRK et radioprogram som heter "Salmer til alle tider" som går hver søndag kveld. Fullstendig arkiv finnes her

Dagens bibelvers:

"Men ett gjør jeg: Jeg glemmer det som ligger bak og strekker meg ut etter det som er foran, og jager mot målet, til den seierspris som Gud har kalt oss til der ovenfra i Kristus Jesus." Fil 3,14

Ingen kommentarer: