15. februar 2009

Ei begivenhetsrik helg

Det har skjedd mye den helga her, og akkurat nå føler jeg for et "hva har skjedd"-innlegg sjølom det kom ganske langt ned på spørreundersøkelsen jeg hadde for ei stund sida. Men som ei lita trøst kan jeg love at det kommer et spennende innlegg mot slutten av uka (og forhåpentligvis en ny del i artikkelserien min før den tid).

Fredagskvelden blei tilbrakt med Anders og Eldar. Der blei jeg opplært i pokerspilling. Jeg veit det høres fryktelig ut, men vi holdt oss til sånne fine runde plastbrikker. Etter det så vi "The Matrix" (bra film; rart at jeg ikke har sett den før).

Lørdagen starta bra med frippel-seier til Norge i VM i skiskyting. Så tok jeg en tur til Lade og kjøpte meg sekk til Birkebeineren (så nå er jeg klar! (?)). På vei tilbake datt jeg imidlertid litt ned på jorda, i og med at bakvekslern på sykkelen min knakk. Fryktelig irriterende siden jeg måtte trille den hele veien tilbake. På kvelden var det BUF med påfølgende årsmøte. Jeg blei valgt inn i styret. Må si at jeg er litt spent og nervøs (nye styremedlemmer er et godt forbønnsemne for de som vil hjelpe til med det), men håper jeg kan bidra med noe der. Etter årsmøtet dro vi en stor gjeng på kafe, og av en eller annen merkelig grunn endte noen av oss opp med å snakke om matte sjølom jeg var eneste fysmater tilstede (men trur ikke det var min feil; jeg kunne gjerne ha finni et annet samtaleemne). :)

Søndag starta med formiddagsmøte og Ticket to Ride spilling (jeg vant!), før det bar tilbake til hybelen for å spise middag. Og etter middagen tok det skikkelig av. Jeg og Jon Arne tok skikkelig i og spiste is med solbærsyltetøy og rullekake med ripsbringebærsyltetøy. Fantastisk! Så tikka det inn ei melding fra Eirik om vi ville være med på kino. Filmen "Den fantastiske historien om Benjamin Button" var en grei film, men ikke noe mer. Kan ikke skjønne at den har fått 13 Oscar-nominasjoner. Vel tilbake etter filmen (som varte i knappe 3 timer) satte nesten hele huset seg ned i stua. Der havna vi midt inne i en dramatisk episode av Himmelblå, og da satt vi spikra foran TV-en (litt overdriving, men vi så ut episoden; måtte jo finne ut hvor det blei av han Roy Harry). Og så sitter jeg nå her og skriver blogginnlegg. Så da er det ikke så mye mer å si.

Dagens bibelvers:

"Og her kommer også Ånden oss til hjelp i vår skrøpelighet. For vi vet ikke hva vi skal be om slik vi burde det. Men Ånden selv går i forbønn for oss med sukk som ikke rommes i ord." Rom 8,26

Ingen kommentarer: