31. oktober 2008

Snart eksamen

I dag har jeg hatt en veldig lite produktiv dag når det gjelder skolearbeid. Jeg var på forelesning i bølgefysikkk fra 8 til 10, men så dro jeg hjem for å bake brød (det var nemlig nesten tomt i dag tidlig). Men i det jeg satte igang med å bake kom jeg på at jeg hadde lyst på lasagne i kveld, og ved siden av lasagne er det veldig godt med loff. Så derfor bakte jeg loff også. Og når jeg først var igang med å bake kunne jeg likså godt bruke opp det jeg hadde av mjøl i skapet og egg i kjøleskapet. Så derfor bakte jeg krydderkake og appelsinkake, for å eksprimentere litt før bursdagen min om omtrent ei uke (de kakene så ikke helt vellykka ut pga litt for små former og litt for lite tålmodighet, men som jeg alltid har sagt: kaker skal spises ikke sees på).

Ellers har dagen gått med til lesing. For litt over en måned siden lånte jeg Snømannen av Jo Nesbø. Jeg har aldri kommet så langt at jeg har fått satt meg ned å og lest noe særlig, men i dag gikk de siste 150 sidene unna. Boka anbefales på det sterkeste (i lik linje med resten av Harry Hole bøkene). 

De to tinga her har ført til at jeg ikke har fått gjort noe særlig skolearbeid. Og det er litt dumt siden første eksamen er om bare en drøy måned. Starter derfor nedtelling på bloggen i dag for å få skjerpa meg litt.

I morra tidlig kommer mamma og pappa innom på frokost etter en liten kjøretur fra Vestnes (de blir for så vidt resten av helga også). Med i bagasjen har de store lager med fryst rips (begynner å gå tom allerede) og et par eplekaker med ekte hjemmeplukka vestlandsepler. Gleder meg!

Nå er det november! 

Dager igjen til første eksamen: 33
Dager igjen til siste eksamen: 49

Dagens bibelvers:

"Som epler av gull i skåler av sølv er et ord talt i rette tid." Ordsp 25,11

2 kommentarer:

Eirik sa...

Lånte du boka av Jo Nesbø? Kult ;)

Kristoffer Stige sa...

Skjønte at det kom til å bli "misforståelser" av den formuleringa der. Men jeg gadd ikke være mer presis. :)