16. oktober 2008

Birkebeineren

I går fikk vi fri under forelesninga fra klokka 8-10. Det passa meg utrolig bra. For klokka 9 måtte jeg sitte klar foran dataen for å melde meg på neste års Birkebeinertrippel. Trippelen inkluderer alle tre øvelsene, rennet (54km langrenn), rittet (91km terrengsykkel) og løpet (23,45km på beina). I fjor tok det 7 timer før trippelen var fullbooka. I år tok det 11 minutter før de 2500 plassene var tatt. Heldigvis var jeg en av de 2500 som rakk det. Hvis ikke kunne det blitt vanskelig å delta i alle tre. Hvis man melder seg opp i hver øvelse separat må man nemlig være utrolig kjapp for å få med seg rittet. I fjor gikk rittet på 90 sekunder (de andre tar mye lengre tid). Men nå har jeg altså plass i alle tre og må bare starte å trene.

Det man kan spørre seg om er hva som får en "fornuftig" halv-(hvertfall 25%)sunnmøring som meg sjølv til å betale bortimot 2500 kr for tilsammen litt over 10 timers blodslit. Jeg er ikke helt sikker sjølv enda, men jeg skal nok prøve å få meg litt sponsing hjemmefra.

Og så noe helt annet. Jeg har kjøpt meg sånn fin lita whiteboardtavle som jeg faktisk fikk plass til på rommet mitt. Det er ikke like fint som ei ekte krittavle, men nå kan jeg leke skikkelig matematiker!

Dagens bibelvers:

"La ikke kjærlighet og trofasthet vike fra deg, bind dem om din hals og skriv dem på ditt hjertes tavle!" Ordsp 3,3

Ingen kommentarer: