18. oktober 2008

Gjørmebading i Estenstadmarka

I dag var jeg på en liten rekognoseringstur i Estenstadsmarka for å finne ut hvor det kunne være fint å sykle. Turen blei litt lenger og litt våtere enn jeg hadde trodd. Jeg starta oppover mot Estenstadhytta og sykla delvis på ei lita sidesti opp til krysset mot Styggdalen. Der tok jeg av og fortsatte så mot Liaåsen. Ved Liaåsen snudde jeg og tok tilbake i retning Estenstadhytta. På det stykket kom jeg over et område som bar preg av at det har regna litt i det siste. Jeg så at det var gjørme der (det var det forsåvidt overalt), men jeg feilberegna hvor djupt gjørmehullet var. Så jeg kjørte rett på og satt fast. Framhjulet sank nedi til halvet hjulet var dekt, jeg kasta meg til sida og sykkelen fortsatte framover og landa opp ned. Så da lå både jeg og sykkelen å bada i gjørma. For å si det mildt var både jeg og sykkelen ganske skitne etter det, men morsomt var det (skulle tatt bilde, men tenkte ikke på det der og da). Så fortsatte turen til Månen. Der traff jeg tilfeldigvis på kjentfolk som satt og grilla pølser. Etter å ha spist ei pølse fortsatte jeg så til Estenstadhytta og strake veien hjem til ei kald spyling med hageslangen.

Dagens bibelvers:

"Jeg er sunket ned i bunnløs gjørme, hvor det ikke er fotfeste. Jeg er kommet i dype vann, og strømmen slår over meg." Sal 69,3

1 kommentar:

Ingrid Aukan sa...

dritbra bibelvers i dag. må si det.

jeg ler. :D