5. september 2012

Omsetjar

Når man har mer enn nok å ta seg til; hva gjør man da? Jo, man skaffer seg litt ekstra. Matematikkdidaktikklærern min spurte om noen hadde lyst på en liten jobb og jeg var lur/dum nok til å svare ja.

Men jobben er egentlig ganske interessant (trur jeg hvertfall). Noen av dere har kanskje hørt om GeoGebra. Det er et gratis matematikkprogram som brukes en del i undervisningsammenheng. Problemet er bare at hvis man leiter opp hjelpefilene til de nyeste norske utgavene så dukker de kun opp på engelsk. Så de må oversettes. Jeg og to andre skal derfor jobbe for "Nasjonalt Senter for Matematikk i Opplæringen" på vegne av "Norsk GeoGebra-institutt" for å lage norsk versjon av hjelpefilene. Og sidan vi i Noreg har to målformer fikk eg oppgåva å omsetje til nynorsk (dei to andre ville ikkje). Det vert morosamt!

Dagens bibelvers:
"Da denne lyden hørtes, samlet det seg en stor folkemengde. Og de ble forvirret fordi de hørte dem tale enhver på sitt eget språk." Apg 2,6  

3 kommentarer:

ellen sa...

geogebra er gøy.

Thomas sa...

Dette høres ut som noe Arne Amdal brenner for?

Kristoffer Stige sa...

Så absolutt. Men de som jobba på matematikksenteret var enda ivrigere.