11. september 2012

To buss or not to buss

Etter 4 uker med pedagogikkforelesninger kan jeg konkludere med at hovedpoenget med forelesningene er å vise i praksis alle feil man kan gjøre i en undervisningssituasjon.

Ellers må jeg ganske raskt vurdere om å ta buss til Melhus er et brudd på min ikke-bruke-buss-i-Trondheim-så-lenge-jeg-studerer-politikk. Etter mye fram og tilbake skal jeg nemlig ha praksis på Melhus VGS fra og med neste mandag. Det er jo ikke mer enn 2 mil, så det vil jo sannsynligvis totalt sett ta lenger tid med buss enn med sykkel (jevnfør Kristoffer vs "Femma"), men da bør det kanskje være dusjmuligheter på skolen. Vanskelig kamp mellom staheten og fornuften!

Dagens bibelvers:
"Når vil dere da en gang sette en grense for deres ord? Kom til fornuft, så kan vi tale sammen!" Job 18,2  

7 kommentarer:

Eirik Nesvåg sa...

Men siden du ikke studerer politikk er det vel fritt fram til å ta bussen, er det ikke?

Sigrid Marie sa...

sykkel til/ra midtbyen, buss ut/inn av byen. Jmf lov om buss til vestnes ;)

Kristoffer Stige sa...

hehe

Blir nok fort det alternativet som kan bli aktuelt. Men starter med å sykle, så får jeg se hvor lei jeg blir. :)

Ingrid Aukan sa...

Høres ut som en grei oppsummering av PPU ja. Haha.

Praksis på Melhus blir gøy vet du. :)

...og jeg stemmer for å ikke lukte svett i en undervisningssituasjon. Lærerens første bud: deodorant og tyggis.

Kristoffer Stige sa...

Melhus blir bra, og det er jo rett i nabolaget til Oppdal, så kanskje jeg tar meg en snartur innom på veg hjem fra "jobb". :P

Marit sa...

Det går noen få tog til Melhus skysstasjon - tog != buss.

Ingrid Aukan sa...

stikk innom whenever. :)