21. september 2012

Dag 5 - Jobbsykling

Nå har jeg vært "jobb"-syklist i ei uke. Det har resultert i 20 fine sykkelmil (som til forveksling er akkurat like lange som vanlige mil). Imidlertid så har jeg et stort ankepunkt: Alle de andre jobbsyklistene sykler feil veg! Litt for tidlig om morran kommer jeg trillende ned til Sluppen i mi signalgule sykkeljakke. Så begynner klatringa opp til Heimdal. Da hadde det vært så motiverende om det var noen andre enn gårsdagens tid å sykle om kapp med. Men det virker ikke som om det finnes andre som pendler ut av byen på sykkel. For mens jeg tråkker meg oppover bakkene kommer den ene signalgule sykkeljakka etter den andre susende nedover. Og når jeg sykler hjem på ettermiddagen så møter jeg ikke på noen; for da sitter de fortsatt på jobb. Og der kan de bare ha det så godt når de sykler feil veg!

Dagens bibelvers:
"Når du løper sammen med fotgjengere, og de gjør deg trett, hvordan vil du da løpe om kapp med hester? Du kjenner deg nok trygg i et fredelig land, men hva vil du gjøre i krattskogen ved Jordan?" Jer 12,5  

Ingen kommentarer: