26. september 2012

Viljestyrke?

Se så fint "korthus" jeg har laga. Men jeg burde vel kjøpt noen til for å få det fullstendig.



Sjokolade på tilbud gir god trening for viljestyrken. Viljestyrken er vanligvis ganske sterk, men når det kommer til sjokolade, kaker og god mat som er innen rekkevidde så svikter den totalt. Eller kanskje den ikke gjør det. Jeg vil jo spise sjokolade, og da bruker jeg jo viljestyrke når jeg velger å gjøre det jeg vil. Eller?

Dagens bibelvers:

"For jeg vet at i meg, det er i mitt kjød, bor intet godt. For viljen har jeg, men å gjøre det gode, makter jeg ikke. Det gode som jeg vil, gjør jeg ikke. Men det onde som jeg ikke vil, det gjør jeg. Men gjør jeg det jeg ikke vil, da er det ikke lenger jeg som gjør det, men synden som bor i meg." Rom 7,18-20

1 kommentar:

Arne sa...

Tynn Kristoffer, veldig tynn :-)