19. september 2012

Dag 3 - To verdener

Praksisen går sin gang og jeg har nå fått observert begge klassene mine. I dag gikk jeg direkte fra en time med Fysikk-klassen over til en time med Matematikk-klassen. Den ene klassen gjør alt du sier og litt til, den andre lite eller ingenting. Den ene klassen virker å være kjempemotivert, den andre ser ikke poenget med faget i det hele tatt. Den ene var stille, den andre var urolig. Den ene virka som hadde høyt nivå, den andre var veldig variert (og vanskelig å bedømme). To ulike klasser, to verdener, to vidt forskjellige utfordringer.

Dagens bibelvers:"Da guttene vokste opp, ble Esau en dyktig jeger, en mann som levde ute i marken. Men Jakob var en stillferdig mann som holdt seg ved teltene." 1.Mos 25,27
"Men nå er Guds rettferdighet, som loven og profetene vitner om, blitt åpenbaret uten loven, det er Guds rettferdighet ved tro på Jesus Kristus, til alle og over alle som tror. - For det er ingen forskjell, alle har syndet og står uten ære for Gud." Rom 3,21-23

1 kommentar:

Ingrid Aukan sa...

Spennende! Jeg kjenner meg igjen. Man får fort teken på det, ser du. ;)