21. april 2010

Vakkert

I dag har jeg hatt årets første eksamen, hvis det kan kalles eksamen da. Det var ei 2-timers prøve som måtte være bestått for å bestå faget. Og jeg trur nok de fleste står greit på den. For alle hadde mulighet til å sjekke svara sine (avkrysningsoppgaver) opp mot omtrent 5 personer rundt seg siden vi var pressa inn i et litt lite auditorium med maks et sete mellom hver person. Lurer fortsatt på hvorfor jeg ikke tar det faget seriøst.

Men det her har lite med overskrifta å gjøre. Vel hjemme orka jeg ikke lage middag og fant fram noe reklamegreier jeg hadde fått utdelt på skolen for noen måneder siden; ferdig nuddelsuppe. Det skulle bare tilsettes kokende vann. Og mens den sto å godgjorde seg i 4 minutter skulle man tenke på noe vakkert, sto det på pakka. Det gjorde jeg, og det jeg tenkte på var ganske mye vakrere enn det jeg satte meg ned for å spise 4 minutt seinere. Men lurt er det sikkert. For man har hvertfall en god tanke under måltidet.

Dagens bibelvers:

"Se, dette er det jeg har funnet godt og vakkert: å ete og drikke og gjøre seg til gode til gjengjeld for alt det strev som en gjør seg møye med under solen, alle de levedager Gud gir. Det er det gode som blir ham til del." Fork 5,17

2 kommentarer:

Pocahontas sa...

Takk takk! Så koselig at du tenkte på meg idag!

Kristoffer Stige sa...

Veit ikke om det var akkurat det jeg skreiv. Men du skal få lov til å tru det hvis du vil. :D