11. april 2010

Distré

Hukommelsen min har alltid vært god, men med aldern trur jeg at noen distré-gener har begynt å presse seg fram. I dag tidlig skulle jeg ned til Betania for å forberede søndagsskolen. Tenkte at jeg ikke trengte å ta med lommeboka, og satte meg på sykkelen. Halvveis nede kommer jeg på at jeg jo trenger nøkkelkortet for å komme meg inn, og nøkkelkortet ligger i lommeboka. Så da er det bare å sykle tilbake å hente den. Vel tilbake skjønner jeg ingenting da jeg ikke finner lommeboka mi noen plass på rommet. Etter ei lita stund finner jeg på å sjekke lomma mi (av alle plasser!), og der ligger den (som den har gjort hele tida). Litt irritert setter jeg meg på sykkelen og sykler ned til Betania igjen. Og der er såklart døra åpen siden det er flere enn meg som har noe å forberede. Blir litt oppgitt over meg sjøl.

Ellers så kan jeg meddele at det er vår. I helga har både racersykkelen, og fotballskoa fått lufta seg. Herlig!

Og så kan jeg vel nesten ikke unngå å nevne Aalesund. 13 av 15 poeng og serieleder etter 5 kamper. Utrulig, sant og fantastisk! Men må vel regne med å komme ned på jorda igjen snart.

Dagens bibelvers:

"Glemmer vel en kvinne sitt diende barn, så hun ikke forbarmer seg over sitt livs sønn? Om også de glemmer, så glemmer ikke jeg deg." Jes 49,15

Ingen kommentarer: