13. april 2010

"Nesten"

Det er vel ingen hemmelighet at en av mine store drømmer er å sykle så fort forbi en fotoboks at jeg blir tatt bilde av (for så å dra ned på politistasjonen og betale bota mot å få bildet). Foreløpig har jeg ikke klart det, men i dag hadde jeg muligheten til noe annet. Rett utafor Klæbu sykla jeg nemlig forbi en sånn en:

Uheldigvis var det på toppen av en bakke i 60-sone, så jeg var et lite stykke unna å bli stoppa (hadde jeg bare kommet andre vegen!). Men de ropte hvertfall farta mi etter meg. Så om jeg ikke har blitt stoppa så har jeg hvertfall blitt målt farta på i en fartskontroll.

Dagens bibelvers:

"På gatene raser vognene av sted, over torgene farer de i susende fart. De ser ut som fakler, de farer fram og tilbake som lyn." Nah 2,5

5 kommentarer:

Sigrid Marie sa...

Og hvor fort var det?

Kristoffer Stige sa...

22 km/t. Men så var det motbakke da. Litt seinere var jeg oppe i 65 km/t, så de målte på feil plass.

Vegar sa...

Eg trur du på sjå langt etter å bli knipsa i fotoboks. Dei tar ikkje bilete av små kjøretøy lenger. Før, når det var filmrull i fotoboksane, var det mange motorsyklistar som hadde det artig med å bruke opp filmen. Dei kunne ikkje bli tatt uansett. Eg kjenner forresten ein som ramma inn fartsbota han fekk i ei 80-sone med bestemora sin Lada.

Kristoffer Stige sa...

Kjedlig. Da må jeg finne meg et nytt mål for livet. :)

Pocahontas sa...

Drømmer, ah, drømmer.