6. april 2010

Påska mi

Nå er jeg vel tilbake i Trondheim, og bloggen min er etter planen oppe og går igjen. Så får vi bare håpe at pausen kan ha gitt meg ny inspirasjon til blogglivet. Trur ikke jeg skal komme med et sammendrag av alt som har skjedd siden midten av februar, men jeg kan hvertfall ta en rask gjennomgang av påska mi.

Den starta med påskeleir på Vestheim med 63 viltre unger å holde styr på. Høydepunktet fra den helga var nok snøballkastekonkurransen på lørdag. Den gikk ut på at hvert lag på ca 9 ugner fikk 2 minutter på seg til å kaste flest mulig snøballer på meg (og jeg måtte holde meg innafor et lite begrensa området). Jeg klarte ikke helt å holde tellinga, men trur jeg havna på omtrent 450 snøballer på 14 minutt. Ei god intervalltreningsøkt!

Etter helga kom Martin, Ingvild og Magnus innom noen dager. Magnus begynner å bli stor! Og han har finni ut hva de lange tinga som stikker ut av kroppen skal brukes til. De to som stikker ut på hver side skal brukes til å gripe tak i alt som er i nærheten og putte det i munnen, mens de to nederste skal brukes til å springe. "Problemet" er at han må gripe tak i to fingre for å springe. Og hvis vi går lei etter en times tid så blir han sur. Fornuftig unge! Bevegelse er bra!

Ellers har det blitt en del dager med telemarkski på beina. En og en halv topptur. Begge dager med fantastisk nysnø (den ene dagen var dessverre mye av den nysnøen i lufta sånn at vi ikke så så mye (derav den halve); den andre dagen var derimot fantastisk). I tillegg blei det to dager for å teste ut det lokale trekket. Teknikken blir bedre og bedre! Så det hellige påskefjellet der Severin Suveren mottok de ti fjellvettreglene er tatt godt i bruk.

Til slutt kan det nevnes at jeg har lest, spist og strikka. Har pløyd gjennom ei veldig interessant (og lang) bok: "De velvillige". Kommer sikkert med litt mer om den en gang. Og så har jeg strikka sokker i bursdagsgave til Magnus, men han måtte få dem nå siden jeg hadde strikka dem for små.

Godt å blogge igjen!

Dagens bibelvers:

"Og Herren sa til Moses: Stig opp til meg på fjellet og bli der! Så vil jeg gi deg steintavler og loven og budet, som jeg har skrevet opp for å veilede dem." 2.Mos 24,12 

1 kommentar:

Anonym sa...

Velkommen tilbake! Godt å se at du er i gang med blogginga igjen :)