4. april 2010

Han er oppstanden!

Å salige stund uten like,
han lever, han lever ennu!
Han vandrer i seierens rike,
min sjel, hvorfor sørger da du?
Han er ikke lenger i graven,
hvor bleknet i døden han lå;
:/: jeg levende så ham i haven,
og aldri så skjønn jeg ham så. :/:

Han lever, og jeg skal få bringe
hans venner det salige ord -
tenk, jeg som er ringest blant ringe,
den minste han kjenner på jord.
Tenk, jeg skal hans hilsen frembære,
å kunne jeg synge det ut!
:/: Mer kunne ei engler begjære
enn gå med så salig et bud. :/:

Å salige stund uten like,
han lever, han lever ennu!
Han vandrer i seierens rike,
min sjel, hvorfor sørger da du?
Du søkte din trøst i den døde,
og dvelte ved gravnatten kun;
:/: så fikk du den levende møte,
å salige, salige stund! :/:

Fantastisk sang som får fram både påskebudskapet og den store misjonsoppgava vi har blitt tildelt!

Han er oppstanden! Ja sannelig, Han er oppstanden!
GOD PÅSKE!

Dagens bibelvers:

"Men han sier til dem: Frykt ikke! Dere søker Jesus fra Nasaret, den korsfestede. Han er oppstått, han er ikke her! Se, der er stedet hvor de la ham." Mark 16,6

1 kommentar:

Jon Arne sa...

God påske, Kristoffer, frå sambuarane i Bolivia! Er vell tilbake i Njardarvollen onsdagskvelden.