8. oktober 2009

Gruppepress

Fortsatt usikker jeg. Aldri vært flink til å bestemme meg, men at en så liten ting som om jeg skal gå inn for å prøve å fjerne en facebook-profil skal kreve så mye tenking skjønner jeg meg ikke på. Men konklusjonen må jo komme. Siden avstemninga jeg har hatt gående gir et stort flertall for å ha en passiv profil må jeg nesten gå inn for et slags kompromiss. Hvis jeg passerer 50 venneforespørsler iløpet av den nærmeste tida så blir Facebook-profilen værende (nå har jeg 42). Alle som vil er derfor velkommen til å legge meg til som venn. Dere har altså muligheten til å være med å besegle skjebnen til profilen. Men bare så det er sagt, så blir jeg nok aldri noen aktiv bruker. Jeg kommer til å akseptere de som vil ha meg som venn  (hvis jeg passerer 50), men jeg kommer ikke til å drive og leite fram folk som jeg har møtt en gang eller to eller tusen. Det kommer kanskje til å komme litt informasjon om meg, men ikke veldig oppdatert. Så hvis dere vil holde dere oppdatert er det bare å ta kontakt på litt mer utenominternettlige måter, f.eks. ved å invitere dere sjøl på besøk (siden jeg fortsatt er utrulig dårlig til å makke meg til å invitere noen), eller ved å invitere meg. 

Jeg går altså for å bli det som jeg i avstemninga mi har kalt en superpassiv fjesboker. Eneste grunnen til at jeg ikke prøver å slette profilen med en gang er at det er altfor mye stress, og at det antakeligvis ikke går an, og at jeg vil fortsette å få masse mail fra facebook uten å kunne gjøre noe med det. Men for å ha sagt det, så er jeg fortsatt noe skeptisk til facebook. :D

Dagens bibelvers:

"Våk og be, for at dere ikke skal komme i fristelse! Ånden er villig, men kjødet er skrøpelig." Mark 14,38

1 kommentar:

Ingrid Aukan sa...

du kan fjerne varslinga på det meste på facebooken din da, så slipper du iallefall det maset. :)