13. oktober 2009

Ferger og andre prøvelser

Det er veldig kjekt å få meldinger. Det viser at noen der ute veit at du eksisterer. Men av og til er det noen døperioder da det går lang tid uten at jeg kjenner vibreringa i lomma eller på skrivepulten. Da er det fint å abonnere på SMS tjenesten til Fjord1 MRF. Mens jeg gikk på videregående i Molde var det veldig greit å ha kontroll over når fergene over fjorden var ute av drift. Etter at jeg flytta til Trondheim har nostalgien holdt meg fra å melde meg av, så av og til får jeg noen meldinger om problemer. De to siste dagene har jeg fått en del:

12. oktober

  • 14:50 : Fjord1 Rute 33c Molde Vestnes: C ferja sine avganger er innstilt inntil videre
  • 16:14 : FJORD1 Rute 33 Molde - Vestnes (www.Fjord1.no) A-ruta er innstilt inntil videre
  • 16:20 : FJORD1 Rute 33 Molde - Vestnes (www.Fjord1.no) A-ruta er innstilt inntil videre
  • 16:36 : Fjord1 Rute 33A Molde -Vestnes går som normalt

13. oktober

  • 06:58 : Fjord1 Rute 33 Molde - Vestnes B-ferga sin turer er innstilt
  • 08:00 : Fjord1 Rute 33 Molde - Vestnes, B og C ferga er innstilt inntil videre
  • 08:44 : Fjord1 Rute 33 Molde - Vestnes. C-ferga i rute fra kl. 0845. Fartøyet frakter kun småbiler, forsinkelse må påregnes.
  • 10:15 : Fjord1 Rute 33c Molde- Vestnes: C ferja er innstilt inntil videre
  • 13:03 : Fjord1 Rute 33 B Molde - Vestnes: Det blir normal drift i B ruta fra kl 14.15 :)
  • 15:29 : Fjord1 Rute 33 Molde Vestnes, Normal drift i rute 33 fra kl 1600. Noe forsinkelse må påregnes

Virker som om de har hatt litt problemer. Trur ikke at jeg har opplevd at alle 3 har vært ute i løpet av ett døgn før. Men meldingssentralen fungerer i alle fall bra. Legg spesielt merke til smilefjeset på slutten av den nest siste.

Ellers så kan jeg si at jeg har hatt midtsemesterprøve i Måleteknikk i dag. Det gikk ganske dårlig til det var ca. 5 minutter igjen av prøva. Da hadde jeg slitt med siste oppgava lenge og hadde bestemt meg for å gi opp. Men plutselig uten at jeg helt skjønner hvordan så dukka det opp en ide, og oppgava blei løst på 5 minutt. Trur det var noe mer enn hodet mitt som hjalp til der. :)

Dagens bibelvers:

"Mine brødre, akt det for bare glede når dere kommer i mange slags prøvelser." Jak 1,2

Ingen kommentarer: