2. juni 2009

Rastløs

Her kommer et typisk eksamenslesingsinnlegg tenker du kanskje når du leser overskrifta, og det har du forsåvidt nesten helt rett i. For eksamenslesing øker den rastløsheten som allerede finnes i beina mine. Jeg antar at enhver psykolog og lege ville finne det utrulig fascinerende å studere hvordan beina mine kontinuerlig beveger seg mens jeg leser. Kroppen min har alltid hatt et lite overskudd av energi. Da jeg var liten kom det til uttrykk i at jeg sjeldent satt i ro (hvis jeg ikke leste eller gjorde lekser). Til tider kunne jeg faktisk stå på stuegolvet å hoppe opp og ned, mens jeg snakka med mamma og pappa. Jeg trudde imidlertid at jeg skulle ha vokst av meg den verste rastløsheten, men noen ganger sniker den seg tilbake (dere har sikkert observert at jeg står i tide og utide istenfor å sette meg ned). Nå trur jeg at jeg må ta meg en tur ut snart!

Dager igjen til fjerde og siste eksamen: 4

Dagens bibelvers:

"Forkynn Ordet! Vær rede i tide og utide. Overbevis, irettesett og trøst, med all tålmodighet og lære." 2. Tim 4,2

Ingen kommentarer: