8. juni 2009

Eksamensferdig på flere fronter

Av hensyn til de som enda ikke er ferdig med eksamen skal jeg ikke si at JEG HAR SOMMERFERIE. Men jeg syns nesten jeg må få lov til å si at jeg er ferdig med eksamen. Lørdag hadde jeg den siste eksamen som andre klassing fysmater, og eksamensperioden sett under ett så er jeg nesten fornøyd. Det er vel langt ifra den beste eksamensperioden jeg har hatt (resultatmessig), men jeg har fått gjort ganske mye annet og det trur jeg i alle fall mamma er godt fornøyd med (ho er jo redd for at minstegutten skal overarbeide seg).

Søndag hadde jeg også en liten eksamen. Etter et lite sjølstudium i flanellografbruk på lørdag ettermiddag skulle jeg ha eksamen i flanellografandakt på semesteravslutninga til søndagsskolen i Ilaparken på søndagen. Og det gikk vel bra det også trur jeg. Været var fint, ungene var energiske og vi fikk til og med flere tilhørere i løpet av stunda vi var der. Ei mor som var i parken med dattera si ville nemlig også høre på. Kanskje vi burde ha søndagsskole ute oftere?

Men no e i heime på Væs(t)næs (Vestnes) (i skrivande stund sit i på fergå, men i trur ikkje i rekk å publisere før me kjem te land). Og i kan vel sei at ræsa heim vart æn liten eksamen den også. I hadde egentli tenkt å si(y)kle, men sia mamma ikkje vil låne me bilen tebake te Trondheim før Trondheim-Oslo kunne i ikkje ta med sykkelen (i vil nemli ikkje si(y)kle dei mila berre nokre daga før i ska øydeleggje beina mine fullstendi). I staden fekk i lov te å kjære heile vegen heim, og det e fyste gongen mamma he turt å la me gjere det (for pappa va det heilt greitt). So satsa me på at mamma no skjønna at minsteguten he vorte so stor at han kan kjære bil longt åleine. Men i veit no ikkje. I vil jo allti vare minst i familien, og då hjelp det visst ikkje at i he passert 20.

Dager igjen til neste eksamen: Så mange at jeg ikke starter nedtelling igjen før i desember

Dager igjen til Trondheim-Oslo: 12 (altfor få!)

Dagens bibelvers:

"Og han sa til dem: Den som tar imot dette lille barnet for mitt navns skyld, tar imot meg. Og den som tar imot meg, tar imot ham som har sendt meg. For den som er den minste iblant dere alle, han er stor!" Luk 9,48

4 kommentarer:

Jacob sa...

flanellograf er et helt fantastisk pedagogisk hjelpemiddel!

Therese sa...

det var jo litt hyggelig at du ikke fokuserte på at DU HAR SOMMERFERIE :p

Jaja, god ferie:D

Ruth sa...

Du va flink me flanellografen syns æ, nesten så du e et naturtalent ;)
kos dæ i ferien da! :)

Kristoffer Stige sa...

Jacob: Helt sant.

Therese: Ja, jeg prøvde å være så omtenksom som bare mulig. :D Og en god ferie til deg (så snart du er ferdig med eksamen).

Ruth: Takk for det. Og god ferie til deg også.