15. juni 2009

Mye å gjøre helg

Fredag var jeg ute på en "liten" (i forhold til hva som venter) sykkeltur på 165 km. Det var egentlig en ganske fin tur sjølom jeg aldri har skjønt poenget med at det skal være motvind både inn og ut alle fjordene (som det er ganske mange av her).

Lørdag og søndag blei brukt til minileir på Vestheim. Der var jeg både delvis ansvarlig på kjøkkenet (pappa stakk av på miniferie til Riga i helga) og leder, så det blei litt stress, men gikk greit til slutt. Men det er utrulig morsomt å være sammen med så mange (26) små unger (5-7 år). De kan si så mye komisk. På lørdagskvelden hadde vi en lek der en person skulle gjømme seg under et teppe, mens en annen skulle gjette hvem som var under. En av gangene var det vår fremragende leirsjef (barne- og ungdomssekretæren i kretsen) som gjømte seg under teppet. Da roper en av ungene: "Detta bli æn stor klump". Utrulig morsomt der og da.

I dag har jeg hatt nok en dag i barnehagen. Vi var på tur og satte opp lavo og kokte havregrøt. Etter jobb stakk jeg ned på sportsbutikken for å kjøpe meg ny sykkelshorts til Trondheim-Oslo. Da jeg nevnte at jeg skulle sykle det blei butikkeiern ganske engasjert (han er en ganske godt trent fyr som blei nummer 12 sammenlagt i alle Birkebeinerøvelsene i fjor). Han ga meg derfor et veldig godt tilbud på shorts og jakke.Og når man får 1500 kr i rabatt må man nesten kjøpe sjølom det er litt dyrere enn man hadde planlagt.

Dager igjen til Trondheim-Oslo: 5 (HJELP!)

Dagens bibelvers:

"Men kong David svarte: Nei, jeg vil kjøpe det for full pris. Jeg vil ikke ta det som er ditt og gi det til Herren, og jeg vil ikke ofre brennoffer som jeg har fått for intet." 1. Krøn 21,24

1 kommentar:

Anonym sa...

Takk for en interessant blogg