31. august 2009

Skummel livsomveltning

På veg hjem fra skolen i dag tok jeg meg en tur innom butikken for å utføre litt rutinehandling. Jeg var blant annet tom for smør, melk og kornblanding. Det jeg ikke visste da jeg gikk inn døra var at før jeg kom ut igjen ville livet mitt være snudd helt på hodet.
Rundturen inne i butikken starta med at jeg plukka opp et blomkålhode (som forsåvidt lå på helt feil plass siden de har omorganisert i butikken). Så gikk jeg litt videre og kom til hylla der kornblandingene står. Så lenge jeg kan huske har jeg hatt ei favoritt kornblanding, nemlig Axa Go`dag Frukt. Uten å ha regna på det kan jeg vel påstå at jeg opp gjennom åra sikkert har fortært 300 kg av den sorten. Derfor blei sjokket stort da jeg med en gang ikke så den i hylla. Den første tanken var at de var utsolgt, men snart skjønte jeg at det var noe enda verre som hadde skjedd. Det var nemlig ingenting som stemte i kornblandingshylla. Alle fargene var feil. Der og da blei livet mitt totalt forandra. Før har jeg kjøpt en fin og grønn pose, men nå har den blitt hvit og lysegulgrønn. HJELP!
Gammel pakning. Takk for alt. Jeg vil savne deg!
Ny pakning
Hva skjer med verden?
Dagens bibelvers:
"Tjenerne gikk da til husbonden og sa: Herre, var det ikke godt korn du sådde i åkeren din? Hvor har den da ugresset fra?" Matt 13,27

3 kommentarer:

Pocahontas sa...

AI ai!!!
Jeg trodde først du skulle skrive at de ikke lenger prduserte det jeg.. Så det kunne vært verre! Om det er noen trøst.

Jacob sa...

vet! helt sykt! og ikke bare det, men de har forandret ingrediensene og. 8,7% tilsatt sukker! insane..

Kristoffer Stige sa...

Oi. Det hadde jeg ikke fått med meg. Det gjør det jo enda verre. Heldigvis smakte det det likt som det har gjort før.