26. august 2009

Å hvor salig å få vandre

Det er så mange som har blogga om at de er så glad, eller har hatt en bra dag, eller noe i den duren i det siste, så da tenkte jeg at jeg kunne hoppe på det toget jeg også (altså billedlig talt), og skrive litt rundt samme tema.

Sommerferien er over, og den hektiske skolehverdagen er igjen realiteten. Inntil i kveld følte jeg at jeg hang litt etter, men etter å ha fått en fin siste sykkeltur før Birken sammen med Hallgrim, så gikk plutselig et par øvinger unna og alt blei bare bra. Så når neste uke starter regner jeg med å være inne i studierytmen igjen, og da er egentlig studenttilværelsen ganske så behagelig. Hallgrim har forresten flytta inn her på Njardarvollen for dere som ikke visste det, og det også er veldig bra.

Men så var det å få overskrifta til å passe med innlegget (ikke alltid så lett det når man lager overskrifta før innlegget). Vandringa kommer inn på turen ned til skolen. De ti minutta det tar å gå ned til skolen er nemlig fantastiske. Frisk og kjølig luft, vind i ansiktet, ikke regn (men det blir ikke noe problem når regnet kommer) og antydning til sol av og til. Rett og slett en fantastisk måte og våkne skikkelig på. Og når jeg går nedover der og plystrer, nynner eller småsynger for meg sjøl, da blir jeg glad!

Dagens bibelvers:

"Vær alltid glade!" 1.Tess 5,16

2 kommentarer:

Bente sa...

'nynner' smiler du når ingen er tilstede er du lykkelig.. ;)

Bente sa...

btw: mitt favorittbibelvers i dag! :D Jee!