9. august 2009

Bananpause og fotballjubel

I sommer har jeg hatt bananpause. Etter å ha fortært et tosifra antall under Trondheim-Oslo kan man si at jeg hadde fått nok for ei stund. I går måtte jeg imidlertid igjen ty til den energirike og lettspiselige frukta. Jeg og Martin sykla nemlig sykkelenern på Oppdal. Dagen starta noe for tidlig. Vi måtte opp kvart over fem for å rekke ei tidlig nok ferge så vi kunne være framme i god nok tid til å få henta startnummer. Så 10 minutter over 10 var det i gang. Rittet starta med et par kilometer asfalt før det gikk inn på traktorveg i ei knapp mil. Så blei det grusveg og vi begynte å klatre oppover mot toppen på 1341 moh. På toppen var det ett litt krevende stiparti på 4-5 km. Så begynte det etterhvert å gå "sakte og sikkert" ned mot Oppdal igjen. Etter 68 km (med 2 km igjen) var nedoverbakkene ferdig og vi tok inn på en ny traktorveg. Vi var ivrige etter å komme i mål og satte opp litt for god fart. Vi kom inn i en skarp 90 graders sving med litt vått underlag og føyk i bakken begge to. Godt oppskrapa var vi på syklene igjen etter 30 sekund. Martin fikk et lite forsprang og på den siste kilometern med sti dro han fra meg med en del sekunder. På oppløpet tok jeg inn litt igjen og havna kun 12 sekund bak på tida 2.55.44. Det holdt til tiende plass i mi pulje og 185. plass av 1166 totalt. Det er jeg godt fornøyd med i mitt første terrengritt.

Etter å ha dusja var det bare å sette seg i bilen for å komme raskt hjem. Mamma og pappa skulle nemlig feire 30-års bryllupsdag (GRATULERER! Dagen var egentlig 29.juli, men nå passa det best).

Det var imidlertid mer å glede seg over den helga her. Aalesund "knuste" Stabæk 3-1 på lørdag, og i dag sendte Molde Rosenborg hjem med 5 baklengsmål. Bedre kan det vel nesten ikke bli. Nå får vi bare håpe på ei god trekning av semifinaler i morra, og så skal Møre og Romsdal fylle Oslo i starten av november.

Dagens bibelvers:

"Først i det femte året kan dere ete deres frukt - for at de siden kan bære dess mer for dere. Jeg er Herren deres Gud." 3.Mos 19,25

1 kommentar:

Anonym sa...

Morsomt sammentreff...Mamma og pappa hadde 40-års bryllupsdag i dag :)