3. juli 2008

Paradis på jord

I dag blei det en etterlengta fridag med "ferietur" til hytta vår (rettere sagt hytta til besteforeldra mine) i Engesetdalen (der Stige-navnet kommer fra). Der har vi dalens fineste hyttetomt med den desidert beste badeplassen i mils omkrets (hvetfall etter mitt syn). Planen var at jeg skulle sykle dit, men etter en liten times sykkeltur i går fant jeg ut at det var noe i girsystemet som var ødelagt, derfor må jeg ta en tur til Molde i morra å få sendt den på sørvis (eller service for de som ikke er tilhengere av fornorsking). Dagen på hytta blei strålende. Ifølge pappa var det den fjølgaste dagen til nå i år. Vannet holdt brukbar temperatur (litt i underkant av 293 K) så det blei et par bad. Resten av dagen blei brukt til en rotur, lesing av ei og ei halv Narnia-bok (tenkte jeg skulle komme gjennom alle sju før jeg går og ser film nummer 2 (bok 4) på kino), og spising av is, nyplukka jordbær og verdens beste sveler som besteforeldra mine kom med litt ut på dagen. Beklageligvis glømte jeg kameraet mitt hjemme så jeg fikk ikke tatt bilder av herligheten, men det skal jeg prøve å få gjort iløpet av sommeren. Så følg med!

Dagens bibelvers:

"Og han sa til ham: Sannelig sier jeg deg: I dag skal du være med meg i Paradis!" Luk 23,43

1 kommentar:

Anonym sa...

"...fjølgaste..."

Det e så bra et ord det!!
(tyder for øvrig "varmaste")