1. juli 2008

Åpning av ny blogg

I dag er det en aldri så liten merkedag på bloggen min. Etter snart ett års egenprodusert blogg må jeg nå trekke tilbake staheten min og opprette en jukseblogg. Det har tatt litt for mye tid å blogge når jeg har måtte styra med HTML-koder i tillegg til å finne på noe kreativt å skrive. Satser på at denne endringa her fører til en mer oppdatert blogg. Vi får se. For alle nostalgikere sin del så skal jeg selvsagt la den gamle og fantastiske bloggen min ligge, sånn at dere kan gå tilbake og mimre om gamle og svunne tider.

Ellers har jeg vært på 7-9 årsleir i helga. Det var en kjempefin leir. På leirkvelden framførte jeg tre selvdiktede vers av en ellers kjent barnesang. Jeg var vel omtrent 8 år da jeg i et glimt av fantastisk kreativitet dikta disse versa. Etter strålende tilbakemeldinger fra både unge og eldre har jeg derfor tenkt å publisere dem for første gang i skriftlig form under dagens bloggåpning. Så her kommer de:

Mø, mø, lille kalv, har du noe melk?
Ja, ja, kjære barn, jeg har juret fullt.
H-melk til far og skummamelk til mor
og to glass lettmelk til bittelille bror.

Nøff, nøff, lille gris, har du noe kjøtt?
Ja, ja, kjære barn, jeg har kroppen full.
Ribbe til far og koteletter til mor
og to små pølser til bittelille bror.

Klukk, klukk, lille kylling, har du noen egg?
Ja, ja, kjære barn, jeg har kroppen full.
Speilegg til far og omelett til mor
og to bløtkokte til bittelille bror.

Dagens bibelvers:

"Da sa Gud: La oss gjøre mennesker i vårt bilde, etter vår liknelse. De skal råde over havets fisker og over himmelens fugler, over feet og over all jorden, og over hvert kryp som rører seg på jorden." 1.Mos 1,26

7 kommentarer:

Kristoffer Stige sa...

Da er det også blitt kommentarmuligheter på bloggen min, så nå er det fritt fram til å kommentere det som måtte ha kommet fram i blogginnlegget. Med denne "kommentaren" erklærer jeg derfor dette kommentarfeltet får åpnet!

Sigrid Marie sa...

Anne Gørill med 2 l'er!!! Fantastisk bra med kommentarmulighet!! Dessuten legger vel ikke kyllinger egg??

Kristoffer Stige sa...

Nei det er vel sant det. Men det heter lam og ikke sau i orginalen. Derfor må det bli kylling og ikke høne i min versjon.

Ingrid Aukan sa...

KOMMENTAR!!

wehuu.

Pocahontas sa...

HERLIG! Dette har jeg lengtet etter! Du har verdens BESTE blogg!! Du er best på blogging!!

Erlend sa...

Mmmmmmmm....kommentarfelt...ahhhhhh

Sigrid Marie sa...

Men lam har jo ULL!!! HAr du noen gang sett et lam uten? Burtsett fra etter en runde med klippemsakina da! Ja til kommentarkverrulering!