21. desember 2013

Adventsbibelquiz 2013, DEL 21

I går skulle vi fram til Asaf og Salme 73,26. En veldig fin salme.

Dagens oppgave:
Prøver en liten vri i dag. Skal fram til en bibelsk person som vi ikke veit navnet på. Allikvel er personen så kjent at det (indirekte) er knytta et begrep til vedkommende. Vi veit også en del mer om personen, blant annet bosted og sivilstand. Vil fram til verset der Jesus omtaler denne personen.


Dagens bibelvers:
"Men jeg blir alltid hos deg, du har grepet min høyre hånd. Du leder meg ved ditt råd, og deretter tar du meg opp i herlighet. Hvem har jeg ellers i himmelen? Når jeg bare har deg, begjærer jeg ikke noe på jorden. Om enn mitt kjød og mitt hjerte svikter, så er Gud mitt hjertes klippe og min del for evig. For se, de som holder seg borte fra deg, går til grunne. Du utrydder hver den som er utro mot deg. Men for meg er det godt å holde meg nær til Gud. Jeg tar min tilflukt til Herren Herren for å fortelle alle dine gjerninger." Sal 73,23-28



Ingen kommentarer: