11. desember 2013

Adventsbibelquiz 2013, DEL 11

Må bare starte med å beklage at poenga blir litt sjeldent oppdatert, men jeg kan ikke love bedring.

Riktig svar i går var Filip og Apg 8,40.

Dagens oppgave:
Hvordan skulle man få vite hva som skjer med slekt og venner hvis man ikke hadde fjesboka? De klarte seg uten i gamledager selvom det ikke alltid kom bud på samme måte som vi skal fram til i dagens oppgave. Vi skal fram til en "himmelsk sladrehank" (her er det snakk om positiv sladder hvis dere skjønner hva jeg mener med det). I verset vi skal fram til er ikke vedkommende nevnt, men vedkommende "sladrer" til en person om tilstanden til en slektning av personen.

Beklager fryktelig krunglete formulering, men sånn går det når jeg lager oppgaver etter at jeg har lagt meg.

Dagens bibelvers:

"Men Filip ble funnet i Asdod. Han drog gjennom alle byene og forkynte evangeliet, helt til han kom til Cæsarea." Apg 8,40

3 kommentarer:

Erlend sa...

Engelen Gabriel som forteller Maria at Elisabeth er med barn i Luk. 1,36

Eldar Nikolai sa...

Ja, Erlend har rett, Engelen Gabriel, Lukas 1,36.

Kristoffer Stige sa...

6p - Erlend
4p - Eldar Nikolai