12. september 2010

De usagte ord

Det er ofte jeg angrer på ting jeg har sagt, men enda oftere skjer det at jeg angrer på det jeg ikke sa. Enten tør jeg ikke, eller så vil ikke orda ut. Og så blir det bare ingenting. Etterpå er hodet fullt av alle mulige lure formuleringer jeg kunne brukt, og alt jeg kunne ha sagt. Og alle mulige varianter av samtalen blir vurdert. Hvordan hadde livet vært hvis jeg hadde sagt de riktige orda på riktig tidspunkt til riktig person?

Dagens bibelvers:

"Gud være takk for sin usigelige gave!" 2. Kor 9,15 

1. Joh 3,18 

2 kommentarer:

Ellen Smenes sa...

jeg VET! Akkurat sånn tenker jeg også!

Hun som konstant sier dumme ting sa...

Jeg sier som Nike - eller hvem det nå er som sier det; just do it! :) Eller, for å sitere flere klesmerker; face your fears (live your dreams). Kanskje går det dust, men du har da i hvert fall sagt det du ville si!