16. februar 2015

The Snekker of Catan - del 1

Lenge siden sist det har skjedd noe her nå, så da tenkte jeg at jeg skulle dra i gang en liten hobbybloggserie.

Jeg har stort sett alltid vært glad i brettspill. Et problem med brettspill er at eskene kan finne på å ta litt stor plass. Spesielt spill med utvidelser fyller skapa. Blant de mest plasskrevende er Settlers:


Etter å ha lett etter en passende boks ei stund bestemte jeg meg for å prøve å lage en selv. Og hva trenger man for å lage en boks?


Pappa hadde en del treplater liggende, så da var det bare å sette i gang.


Materialet var 4 mm kryssfiner og vi var litt spent på om det ville holde, men man tager det man haver. Bunn og sideplater ble saget ut (ca. 42cm*31cm*12cm), pussa og festa sammen med lim/tetningsmasse.



Det største problemet var å holde det sammen under herdingsprosessen, men med nok tvinger ser det sånn noenlunde greit ut.

Fortsettelse følger...

Dagens bibelvers:
"Gå opp i fjellet og hent tømmer! Bygg huset! Så vil jeg ha behag i det og herliggjøre meg, sier Herren." Hag 1,8

Ingen kommentarer: