12. desember 2014

Adventsbibelquiz 2014, del 12

Beklager at jeg er litt seint ute i dag. Trur uansett at det her blir årets siste oppgave. Det tar litt tid og jeg får det travelt til uka.

Gårsdagens oppgave kunne nok ha flere mulige svar. Det jeg tenkte på var Sakarja som så en flygende bokrull.

Dagens oppgave:
I Lukas sitt evangelium kan vi lese Maria sin lovsang. Den har sitt utspring i at hun skulle føde Jesus. Også ei annen kvinne synger en lovsang på grunn av et barn. Vil ha verset der barnet får navn.

Dagens bibelvers:
"Så løftet jeg igjen mine øyne og fikk se en flyvende bokrull." Sak 5,1

1 kommentar:

Unknown sa...

Trist det ikke er flere som setter rettmessig pris på en knakende god bibelquiz.

I dagens oppgave trur jeg du er ute etter Hannas lovsang, og 1Sam 1:20.

God jul!