25. oktober 2012

Salme 23,1

Tenker du ofte på det du ikke har og gjerne skulle hatt? Nå tenker jeg ikke nødvendigvis bare på alt det materielle vi har lyst på, men alt det du/jeg ellers skulle føle at vi mangler i liva våre. Samfunnet vårt er prega av så mange stemmer som sier hva vi må ha og hva vi må få til som person for å være vellykka. Selvom jeg mener at jeg er en ganske bevisst og gjennomtenkt person, så blir jeg unektelig påvirka av det jeg ser og hører. I tillegg er det mange savn og ønsker jeg lager meg selv og mye av det tar opp viktig plass i tida og livet mitt.

Bibelen sier: "Herren er min hyrde, det mangler meg ingen ting." Vi skal ikke følge alle de stemmene som sier at du må ha det og det for å lykkes. Vi skal følge hyrden vår, Jesus Kristus. Han har gitt oss det vi trenger og når vi følger Ham mangler vi ingenting. Jeg trur det er ord som er skrevet for at vi skal kunne ha noe å hvile i. Vi skal slippe verdens stress og kav etter idealet. Livet vil fortsatt by på savn og problemer, men vi skal få komme til Han med alle bekymringer (1.Pet 5,7) og alle tunge byrder (Matt 11,28). Den gode Hyrden har omsorg for sauene sine og Han kjenner dem (Joh 10,14). Han satte sitt liv til for sauene sine (Joh 10,11). Vi kan ikke legge noe til på det Han har gjort. Hyrden vår har gjort alt. Det skal vi få ta imot som ei gave fra Gud (Ef 2,8). Frelsesverket blei fullført da Han på korset kunne rope: "Det er fullbrakt!" (Joh 19,30).

Følg den gode hyrden. Han er den eneste som kan lede deg på vegen til Gud (Joh 14,6). Og da skal du aldri for evig mangle noen ting.

Dagens bibelvers:
"En salme av David. Herren er min hyrde, det mangler meg ingen ting."  Sal 23,1