9. oktober 2012

Dag 16 - t:kort?

Som kjent (?) har jeg vært i praksis på Melhus videregående skole de siste 3 ukene (og har 3 uker igjen). Og som videre er kjent (?) er jeg fortsatt så sta at jeg sykler.

Tidlig, tidlig i går (halv 7) fikk imidlertid motivasjonen min en liten nedtur. Det var kaldt, vått, mørkt og fryktelig tidlig. Så, så snart første dobbeltime var over sprang (en liten overdrivelse) jeg til datamaskina mi og gikk til bestilling av t:kort. I løpet av timen hadde jeg nemlig klart å overbevise meg sjøl om at buss til Melhus vil være regionbuss og dermed ikke bryte "prøve-å-unngå-og-ta-buss-i-Trondheim-så-lenge-jeg-studerer-i-Trondheim"-prosjektet mitt.

t:kortet har ikke kommet i posten og det er ikke påfylt, så det har ikke skjedd noen stor skade enda. Men fristelsen kan bli stor når det ligger i postkassa og venter på meg på søndag. For i morra skal jeg ta buss langt av sted. Og den bussturen bryter ingen "regler", for "d e alltid lov ma buss hæm te vakre Vestnes".

Dagens bibelvers:
"Dere har ikke møtt noen fristelse som mennesker ikke kan tåle. Og Gud er trofast. Han skal ikke la dere bli fristet over evne, men gjøre både fristelsen og utgangen på den slik at dere kan tåle den." 1.Kor 10,13  

Ingen kommentarer: