29. november 2011

Tung lesning?

Kontorstolen min får virkelig kjørt seg når jeg leser til eksamen. Sittestilling byttes stadig vekk, og rett som det er snurrer den rundt. Men ikke all rastløshet kan kanaliseres ut til stolen. Spesielt i etterkant etter sjukdom kan rastløsheten ta overhånd. Men eksamenslesing må til. Det kan få litt "ekstreme" utslag.



Det her pågikk i mellom 30 og 40 minutt. Snittpulsen lå på omtrentlig 70% av maks, og jeg fikk lest 15 dobbeltsidige A4 ark relativt grundig. Ei forholdsvis effektiv økt.

Dagens bibelvers:
"Og Ehud kom inn til ham, mens han satt alene i sin kjølige sal på taket. Og Ehud sa: Jeg har et ord fra Gud til deg! - Da reiste han seg opp fra stolen." Dom 3,20

3 kommentarer:

Anonym sa...

Artig du =) I e skikkelig imponert over at du får med de ka du les.. Tyde på at du har kommet inn i Fitts tredje stadie (det autonome) i den motoriske utførelsen av bevegelsen... Så veit du det =)

Ingvild

Kristoffer Stige sa...

Fikk vel kanskje ikke med meg fullt like mye som hvis jeg hadde sitti i ro og lest. :)

Ingrid Aukan sa...

Så bra. :)